Saturday, November 10, 2012

10/11/12 Cantiknya tarikh~! :D

Assalamu'alaikum wbt.

10 November 2012, Sabtu. Mahu lagi cantik, 10/11/12.  Cantik kan susunan tarikh ini? Teratur gitu...:D

Alhamdulillah thumma alhamdulillah, hari ini, saya masih lagi diizinkan-NYA untuk menghirup udara segar ciptaan DIA Yang Maha Mencipta. Alhamdulillah. Syukran lillah. Hamdan lillah.

Pada tarikh yang sama, 10 November, 22 tahun yang lalu, saya telah dilahirkan ke dunia ini oleh insan mulia yang bergelar ibu yang saya panggil Ummi. Oh ya, untuk lebih spesifik lagi, saya dilahirkan pada waktu pagi, sekitar jam 9 begitu pada hari Sabtu. Hari ini juga hari Sabtu bukan? Kiranya tahun ini berganda-ganda istimewanya tarikh 10 November itu buat saya. Kerana apa? Kerana pada tarikh yang sama dan pada hari yang sama, 22 tahun yang lepas, saya telah diizinkan ALLAH menjengukkan diri ke dunia yang fana dan penuh pancaroba ini. Ummi pun teruja dengan tarikh ulang tahun kelahiran saya ini lewat perbualan kami malam tadi.

Malam tadi Ummi dan We sudah mengucapkan siap-siap ucapan selamat kepada anak sulung mereka ini. Ummi siap berikan tips untuk awal Muharam lagi. Nanti saya akan kongsikan pada entri berikutnya. Insya-ALLAH. Paling saya tidak tahan, apabila Ummi sebut begini, "Nak doa minta dicepatkan jodoh ke...Nak kahwin bila ke...semua pun boleh..." Ahaks! Saya gelak saja sepanjang mendengar sesi tazkirah dari Ummi. :D

Adik Ema dan adik Eya juga sudah wish happy birthday siap-siap pada kakak mereka yang garang ini. Itu komentar yang saya dengar daripada Ummi. Haha. Garang sangat ke saya ini? Tegas itu mungkin. Garang...Hmm...Tak pasti. Hee.

Adik Zakwan tidak mahu bercakap dengan saya. Dia merajuk. Sebabnya dia tak dapat kek. Asal birthday saja mahu kek. Tak kira birthday siapa. Mana boleh. Terus merajuk tak mahu cakap. Comel sungguh kerenah si bongsu.

Awal pagi tadi, saya menerima warkah berlagu rindu dari insan kesayangan. Insan yang sudah saya anggap seperti kakak sendiri, insan yang dinaiktarafkan menjadi sepupu, walau pada hakikatnya kami sekadar bau-bau bacang sahaja. Emel yang membuatkan saya mampu tersenyum lebar. Juga mampu membuatkan saya tercebik-cebik terharu dan sebak. Sungguh bermakna. Pada saya, tanda ingatan itu yang penting. Hadiah itu sekadar pelengkap kepada ingatan. Sangat-sangat terharu dan menghargainya. Terima kasih banyak-banyak kak Ila. Antara detik-detik terindah dalam hidupku, adalah saat-saat bersamamu. Hee!

Sebahagian daripada isi Warkah Berlagu Rindu :')
           
Gambar kenang-kenangan kami berdua di Aquaria KLCC sewaktu pulang bercuti musim sejuk 2011/2012
Tengah hari tadi sewaktu pertemuan meneguk sedikit pengisian jiwa juga saya diraikan dengan sebiji kek comel. Alhamdulillah. Murah rezeki hari ini. Alhamdulillah. Terima kasih ya semua. ^^

Hari ini di sini ada program anjuran ISMA Korea yang dinamakan HARWANIS. Akronim bagi Hari Wanita Islam. Saya dan beberapa orang sahabat yang mewakili ILHAM Enterprise dijemput untuk membuka booth jualan di sana. Alhamdulillah, murah rezeki hari ini. Jualannya alhamdulillah laris. Ilmu juga dapat. Terima kasih dan ucapan penghargaan kepada pihak penganjur atas kesudian menjemput kami bagi menjayakan program pada hari ini. ^^ Oh, tidak lupa juga kepada semua yang membantu. Kepada sahabat yang membantu membawa barang jualan dan semuanya. Semoga ALLAH membalas kalian dengan kebaikan. Insya-ALLAH.

Oh ya, sewaktu di HARWANIS tadi, peserta secara beramai-ramai menyanyikan lagu Selamat Hari Lahir buat saya. Alahai...terharu jadinya. Waktu itu, tidak tahu mahu bereaksi bagaimana. Senyum salah. Menangis pun salah. Hah ha! Jangan tidak tahu, saya ini pemalu orangnya. :D

Sampai sahaja di bilik, mata saya tertangkap figura comel ini. Tak semena-mena terbit senyuman di bibir. Melihat kepada kad comel ini sahaja saya sudah dapat meneka siapakan gerangan pemberinya. Terima kasih, Huda^^
Kad comel posing di atas Adham. (Opss...pegawai baru di Kedutaan Malaysia  nama Encik Adham tahu! Selepas ini perlu berhati-hati menyebut nama 'Adham'. Risau lain yang saya maksudkan, lain pula yang orang faham. Huhu

Terima kasih kepada semua yang mengucapkan ucapan selamat kepada saya hari ini. Nisaa, Fatehah, Mus, Ninda's group, juniors and seniors dan semualah yang telah mewarnakan hari saya pada hari ini dengan ucapan-ucapan anda itu. Maaf, nama banyak sangat untuk disebut satu persatu.

Apapun, hari ini merupakan suatu hari yang indah dan bermakna buat saya. Terima kasih kepada semua yang telah melakarkan warna yang indah pada kanvas hidup saya yang bertarikh 10.11.12 ini.
Semoga ALLAH merahmati dan meredhai kalian semua. Ameen. Insya-ALLAH.

Oh, Nadzirah ada cakap pada saya, tarikh ini akan diingat selalu. Haida pula bagitahu, tarikh ini kalau dibuat tarikh walimah pun cantik. Memang cantik dan memang akan diingati selalu pun...Hee. Dato' Lee Chong Wei dah ambil tarikh cantik ini untuk perkahwinan dia. Jadi saya perlu pilih tarikh lain nanti. :P

Maaf, berceloteh panjang pula pada entri kali ini. Sekadar secebis kisah melengkapkan diari diri yang serba lemah ini.

Nota : Tahniah kepada barisan kepimpinan baru PPMK 2012/2013 yang dicalonkan dan yang sudah menang tanpa bertanding. Semoga tampuk pimpinan kali ini memberikan impak yang bermakna kepada warga Malaysia di Korea untuk setahun yang akan datang. Insya-ALLAH.


No comments: