Thursday, April 21, 2011

Hanya Pada-MU

Assalamu'alaikum wbt.

Hati ini...
Jiwa ini...
Berkeluh kesah...
Getar yang tidak terkata...
Tidak terluah rasanya...
Bimbang yang teramat...
Ku sendiri tidak mengerti...

Hanya satu yang terlintas di benakku..
Hanya pada-MU Ya Rabb...
Hanya pada-MU aku berserah diri...
Hanya pada-MU aku sandarkan harapan...
Hanya pada-Mu aku meminta...

Hendak diceritakan pada teman...
Mereka sendiri punyai kesibukan masing-masing...
Hendak dikhabarkan pada ayah bonda...
Bimbang merisaukan mereka...
Lantas rasa itu kulempiaskan pada-MU...
Yang Maha Mendengar keluh kesah hamba-hamba-NYA
Yang Memahami apa yang tersirat dan tersurat...
Hanya pada-MU ku bergantung harap...

Aku percaya...
Aku tidak akan kecewa...
Kerna ku tahu...
Yang Maha Pengasih mendengar rintihanku...
Yang Maha Penyayang mengetahui rasa hatiku...

Hanya pada-MU Ya Khaliq...
Hanya pada-MU...
Diri ini sandarkan segalanya...
Seluruh pengharapan dan rintihan...
Kerna ku yakin sebulatnya...
DIA di atas sana tahu segalanya...

Di saat diri ini kerisauan...
Risau tentang ayah bonda...
Bimbangkan adinda tercinta...
Gelisahkan keputusan periksa...
Runsing tentang apa sahaja...
Ku serahkan segalanya pada Yang Maha Esa...
Hanya pada-MU...
Hanya DIA yang kupercaya...
Hanya DIA...

Hanya pada-MU...
Kutitipkan lafaz doa...
Keampunan...
Keselamatan...
Pengharapan...
Rintihan...
Segalanya...


"Dan apabila hamba-hamba-KU bertanya kepadamu (Muhammad) tentang AKU, maka sesungguhnya AKU dekat. AKU kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepada-KU. Hendaklah mereka itu memenuhi (perintah)-KU dan beriman kepada-KU, agar mereka memperoleh kebenaran."-Al-Baqarah,2:186-




No comments: