Thursday, July 1, 2010

Perbezaan

Salam alaik~~

Sihat semua?heheh...hepi la ek sapa yang balik bercuti tu ye?Rakan2 kita kat Malaysia lak minggu depan dah nak mulakan sem baru mereka..

1st time menjejakkan kaki ke Malaysia sejak ke Korea awal tahun lalu..Rasa kelainannya.Rasa kadang2 lagi elok saya dok je kat Korea tu..huhu..tak bagusnya rasa macam ni kan?Jangan marah dulu ye..Meh nak habaq mai...

Kat Korea,yang pakai seksi meksi tu orang Korea..kira ok la kan..kat sini..orang sini la...orang melayu kita ni..maaf la..saya bukan nak hentam or perli sesiapa kat sini..ni apa yang saya rasa je...maaf banyak2 ye..

Saya tau..saya pun banyak je lagi yang tak betul...yang perlu di'improve'kan...saya tahu tu..tapi sedih bila mengenangkan keadaan ni...tengok la kat paper..hampir setiap hari ada je kes buang anak,baru ni keluar ngan member2 sekolah menengah ...diaorang cakap budak form 1 pun dah ada yang pregnant!Masya-ALLAH!!!Teruknya....Mintak kita semua dijauhkan la dari semua benda2 tak baik ni ek..Nauzubillah....

Kat sini la saya nampak perlunya kita mendalami betul2 agama.Dulu masa kat sekolah boleh je say jawab mendalami agama ni dalam subjek Pendidikan Islam..Tapi saya tak aplikasikan pun apa yang saya belajar tu..huhu...

Ye la..kalau cakap je..tak buat...tak jadi jugakkan?huhu..tu la..perlunya amal...

Jom kita sama2 mendalami agama Islam kita yang indah ini dan sama2 mengamalkannya...
Islam itu indah...sesiapa yang mengamalkannya pun turut indah dan cantik akhlaknya~~~

No comments: