Wednesday, June 2, 2010

Bangkitlah duhai teman

Salam alaik~~

Saya amat2 terkesan dengan tulisan Hilal Asyraf.Artikelnya yang bertajuk 'Peristiwa 31 Mei 2010-Apa Yang ALLAH Nak Ajar Kita',benar2 terkena pada batang hidung sendiri.Semenjak peristiwa hitam itu banyak status2 dekat facebook,ym,blog yang berbicara tentangnya.Saya pun tak terkecuali.Tapi adakah semua ini akan berterusan hingga ke akhirnya?

Mungkin ada yang bertanya,"Hingga ke akhirnya?Akhirnya macam mana tu?"

Akhirnya di sini ialah sehingga Islam itu menjadi suatu kuasa besar di dunia.Sehingga bumi Palestin dimiliki kembali.Sehingga wujudnya ustaziatul alam-orang2 yang mengamalkan Islam dalam erti kata yang sebenar.

Adakah semua ini akan sampai ke tahap itu?Agak2lahkan...benda ni akan berterusan ke?

Saya ada terbaca satu status ni kat facebook,"Wahai manusia akhir zaman!
apa yang dikau perbuat kala saudara2 mu di sana sedang mengejar syahid krn Allah??
apa yang akan kau jawab andai Allah tanyakan tentang umurmu di dunia ini?bangkitlah menyeru kpd Islam..bangkitlah berdoa buat saudara2 mu di gaza...cemburunya aku pada mereka yang sedang mengejar syahid..andai aku bisa bersama mereka... "

Adakah kita sudah betul2 ke arah itu?Mengamalkan Islam dengan sebetul2nya...Bertindaklah sekarang.Bukan hanya sekadar berdoa agar misi keamanan ke Gaza itu terselamat,bahkan kita perlu mengubah cara hidup kita ke arah cara hidup Islam.Bagaimana mahu wujudkan tamadun Islam andainya individu muslim pun belum terwujud?Fikir2kanlah wahai teman...

Ye..saya pun belum betul2 sempurna.Saya juga masih berusaha untuk ke arah itu.Insya-ALLAH,marilah kita sama2 menuju ke arah itu.Bukankah lebih elok berdua daripada keseorangan?Kenapa tidak kita beramai2?Tidak ada Salahuddin Al-Ayubi yang akan muncul lagi..melainkan insan yang berperawakan sepertinya,yang berpandukan al-quran dan as-sunnah...

Jika bukan kita orangnya,kenapa tidak kita menjadi penyumbang kepada insan itu?

Ingatlah,ALLAH sentiasa bersama kita...tetapi selalunya kita yang meninggalkan ALLAH..Mendekatlah kembali..kembali pada-NYA..

Wallahu'alam

2 comments:

haway mutasawwil said...

jgnlah skadar bermusim.doakan kesejahteraan semua=)

Nadzipah said...

insya-ALLAH...