Wednesday, June 17, 2009

Hari Ini Saya Sedih...

Assalamu'alaikum semua..
Apa khabar?Sudah lamakan saya tak menulis di blog ni?Maaf,seminggu dua ini saya sibuk dengan exam..final exam bagi level 3..esok ada 2 lagi kertas yang perlu diduduki..Doakan saya supaya dapat menjawab exam korea esok dengan jayanya ya..

Hari ini saya rasa sedih sangat.Perasaan saya mudah je tersentuh.Bila saya teringat kat ummi dan we(ayah) secara tiba-tiba air mata saya mengalir tanpa dipinta.Kemudian bila saya tengok gambar family yang saya jadikan wallpaper desktop saya,sekali lagi tanpa segan silu air mata saya mengalir.Sampai teresak-esak.Sehinggakan merah mata macam orang menangis ditinggalkan sang kekasih.Rasanya saat itu juga saya mahu pulang ke Malaysia.Saya pun tak tahu kenapa hari ini saya begitu mudah tersentuh.Biasanya saya sukar untuk menangis.Bayangkan semasa arwah datuk dan arwah nenek saya meninggal pun saya tidak menangis teresak-esak begini.Tetapi hari ini air mata saya terasa begitu murah.Adakah disebabkan exam korea pagi tadi yang memang kurang memberangsangkan?Atau pun saya risaukan exam korea yang akan diduduki esok?Entahlah...saya sendiri pun tak tahu.Tapi yang pasti saya begitu sedih pada hari ini.

Kebiasaannya saya akan menelefon ummi saya pada setiap hari jummat malam sabtu.Tetapi hari ini saya tak dapat menahan diri untuk menelefon ummi.Dalam keadaan yang baru lepas menangis,suara serak-serak basah saya telefon ummi.Kemudian sebaik sahaja mendengar suara ummi di talian sekali lagi air mata saya mengalir.Ummi saya terkejut dan bertanyakan adakah saya demam.Saya cakap mungkin sebab tidak cukup tidur saya selesema.(Maafkan kakak ummi terpaksa cakap kakak selesama..kakak tak nak ummi risaukan kakak).Setelah berbual seketika dengan ummi,saya berbual pula dengan we.Apabila berbual dengan mereka perasaan sedih dan sebak saya tadi perlahan-lahan hilang.Alhamdulillah...

Terima kasih Ya ALLAH..KAU telah menghantar kedua ibu dan bapaku untuk menghilangkan kesedihan ini.Ya ALLAH,Ya TUHANku Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang,KAU ampunilah segala dosa kedua ibu bapaku,KAU berikanlah kesihatan kepada mereka,tempatkanlah mereka di dalam syurga-MU Ya ALLAH...


Kesedihan saya hari ini mungkin ada sesuatu yang ALLAH nak tunjukkan pada saya.Pertama,jangan sedih jika tak dapat jawab exam kerana ALLAH tak melihat akan kejayaan atau kegagalan kita,tetapi DIA menilai usaha kita ke arah itu.Kedua,jangan terlampau mengikut perasaan kecewa.Ketiga,ingat kedua ibu bapa jika rasa putus asa.Apabila kita mengingati mereka dengan sendirinya semangat kita akan naik.Dan yang paling penting pohonlah petunjuk daripada ALLAH.Berdoalah kepada ALLAH,mengadulah kepada ALLAH tentang masalah yang dihadapi.Insya-ALLAH,ALLAH akan memberikan petunjuk kepada kita..

No comments: