Tuesday, May 26, 2009

Menyepi...



Assalamualaikum semua..
Maaf dah lebih seminggu kan saya tak menulis di sini?huhu..Maaf,agak sibuk kebelakangan ni..

Hari Jumaat malam Sabtu baru ni kami ada mengadakan sedikit jamuan di rumah.BBQ la kononnya.Tapi BBQ dalam rumah je.Maklumlah rumah kami ni mana ada ruang yang luang untuk ber'BBQ'.Nanti kang buat kat depan tu kena kejar dengan 주인 (Juin:Tuan Rumah) pulak..Kang tak pasal-pasal kena pindah.Tak ke naya tu?huhu...Sebenarnya kami buat BBQ tu sebab ada daging dan ayam yang lebih masa BBQ bersama Dato' Duta tu.Jadi nak la buat jugak untuk penduduk Boramae.Cewah..Bunyi macam semua orang yang tinggal kat sini dijemput je kan?Macam besar-besaran la pulak.Ahaks!Takdelah..Untuk kami-kami je.

Punya la kalut kami satu rumah hari tu.Semua ni bermula dari Facebook.Ada gambar kami semasa pembahagian daging tu.Gambar Huda la yang terlebih excited sebenarnya.Sebab masa gambar tu diambil dia sedang pegang nasi dan daging.Penuh la tangan jawabnya.Lepas berderet-deret la komen di bawah gambar tu.Maaf,saya takde gambar tu.Tak boleh tunjuk kat sini.Huhu..

Walau apa pun,jamuan tu best la.Menyeronokkan walaupun agak meletihkan.Tapi puas hati la.Punya la sibuk dok layan tetamu sampai saya tak call ummi saya malam tu.Biasanya saya akan telefon ummi saya setiap malam Sabtu.Tapi malam tu saya tak sempat nak telefon.Takkan la tengah-tengah orang ramai datang rumah kita nak call mak cakap-cakap kan?Tak elok rasanya.Jadi saya telefon ummi saya keesokan paginya.

Terkejut la jugak ummi saya bila saya call pagi-pagi buta tu..hehe..Takdela pagi-pagi buta pun..Pukul 8.00 pagi waktu Malaysia.Kira ok la tu kan?huhu..Ummi saya pun dok tunggu jugak saya call malam tu sebenarnya.Dia ingat saya ada apa-apa aktiviti ke malam tu.Tu yang tak telefon tu.Saya selalu telefon malam Sabtu sebab kalau adik-adik saya balik dari asrama bolehlah bercakap dengan diaorang.

Kalau masa dekat INTEC dulu adik-adik yang call saya.Wah-wah...hikhik..ye la..macam mana saya nak call diaorang kan?Dah nama dok asrama.So,diaorang la yang call saya,kalau tak seminggu sekali,dua minggu sekali diaorang pasti call kakak kesayangan diaorang ni.

Ya ALLAH,apa la yang saya dah melalut ni kan?Tadi cerita pasal BBQ..tup tup keluar pasal adik-adik pulak.Nampak sangat dah rindu kat diaorang.

Ok,ok kita sambung balik.Hari Sabtu tu pulak kami satu batch dijemput ke rumah Encik Hanisan.Encik Hanisan ni pegawai dari JPA yang menguruskan kebajikan kami pelajar tajaan JPA di Korea ni.Jamuan tu bermula pada pukul 2.30 petang.Tapi atas nasihat Abang Hisham- super duper punya senior,kami pergi la awal.Lagi satu masa pergi solat Jumaat tu Saufi dan Amir ada jumpa dengan Encik Hanisan.Diaorang cakap Encik Hanisan suruh datang awal sikit.Tolong isteri dia apa-apa yang patut.

Jadi saya,Fatehah dan Huda pun pergi la awal.Orang lain pun pergi awal jugak.화가 나지 마 여러분..(Jangan marah ye korang).Saya cakap ni sebab kami pergi bertiga pergi sekali.Dalam pukul 11.30 pagi kami sampai di rumah Encik Hanisan.Rupa-rupanya kami orang yang terawal sampai.Masa kami dok potong buah tembikai tu baru la kawan-kawan yang lain sampai.Sempat la kami tolong potong tembikai dan goreng ayam.

Lepas tu dalam pukul 3.00 petang sesi makan-makan bermula.Rasa macam kat Malaysia pun ada.Sebab nasi lemak yang isteri Encik Hanisan buat tu lebih kurang dengan nasi lemak yang selalu kami makan di Malaysia dulu.Sambal ikan bilis dia..yum yum..sedap.....Teringat kat masakan ummi tersayang.

Ha,hari Ahad pulak ada usrah..Pagi tu kami pergi Yoeido Park-rehlah dengan Kak Amrah dan Kak Safura.Petang pulak kami ke Kodae.Ada usrah dengan Kak Dalila.Kami makan-makan di Kodae dan lepas tu sesi usrah dimulakan.Best.Siap ambil gambar lagi.

Kemudian kami pergi ke bilik Malaysia,Kodae untuk solat asar.Kak Dalila belikan kek di Baskin Robbin untuk menyambut hari lahir ahli usrah yang dah lepas.Hari lahir Mus -26 Jan,Nisaa 6 Mac dan Kak Dalila sendiri 15 Mei.Selepas solat maghrib kami makan kek bersama-sama.


Aha..sebelum sesi makan-makan bermula,Abang Ammar- Presiden PPMK datang.Memang langkah kanan la Abang Ammar pada hari tu.Dapat la Abang Ammar makan kek hari lahir kami tu.

Nampaknya hujung minggu lepas memang sangat padat.Setiap hari diisi dengan pelbagai aktiviti.Jadi,kesimpulannya saya agak sibuk la sepanjang hujung minggu lepas.Sampaikan nak buka blog pun tak sempat.huhu..


No comments: